Ons vakantieverslag per dag te volgen en foto's van onze reis
door het bergachtige en wilde Canada.

Tevens foto's van wildlife dat we gezien hebben
de route van onze reis
foto's van in en rondom de camper.
Onze eerste zwarte beer
Volg deze kaart voor de grote kaart
Onze camper in Canada

4 Juni --Dag 1:
Met het vliegtuig van Amsterdam via Londen naar Vancouver (afstand +/- 9000 km) en de eerste dag/nacht in Vancouver.

5 Juni --Dag 2:
Vandaag bezoeken we Downtown Vancouver met oa.: Granville Island, Gastown, Chinatown en bewonderen het uitzicht vanaf de Lookout Tower.

6 Juni --Dag 3:
s'Morgens gefietst door Stanley park en hier tevens het mooie aqaurium bezocht (een echte aanrader).
s'Avonds Yaletown bezocht een hippe wijk vlak bij ons hotel.

7 Juni --Dag 4:
Koffers gepakt en door een taxi opgehaald naar Langley voor het ophalen van de camper, van hieruit gereden naar onze eerste overnachtingsplaats Hope.

8 Juni --Dag 5:
Vandaag een lange en saaie rit van Hope via Kamloops naar Revelstoke.

9 Juni --Dag 6:
Als eerste bezoeken we Mount Revelstoke National Park om hier te stranden wegens de sneeuw op de top, van hieruit naar ander gedeelte van het park om de Giant Cedar Trail te wandelen. Dan door Glacier Nat.Park en Rogers pass via een lange rit naar Golden, waar we naar even zoeken de juiste camping vinden.

10 Juni --Dag 7:
We rijden vandaag meteen Yoho Nat.Park binnen waar we een mooie wandeling maken langs Emerald lake.
We zien een trein een grote lus maken bij Spiral Tunnel Point, waarna we verder reizen naar Banff Nat.Park.
Hier wandelen we langs Lake Louise en langs Moraine Lake (de mooiste wandeling die wij lopen).

11 Juni --Dag 8:
Via de Bow Valley Parkway rijden we naar Banff, langs deze weg ligt Johnston Canyon waar we wandelen.
Bij Banff rijden we langs het Vermillion Lake en bezoeken het stadje en nemen de gondola omhoog naar de top van Sulpher Mountain.

12 Juni --Dag 9:
Op weg via de Icefields Parkway naar Jasper Nat.park en hier overnachten in het park.
Onderweg zien we Peyto Lake, Bighorn sheep, zwarte beren, Mistaya Canyon en gaan met de snowcoach de Columbia Ice Fields op.

13 Juni --Dag 10:
We blijven in Jasper Nat. Park en rijden langs Medicine Lake naar Maligne Lake waar we een korte trail lopen.
Hierna naar Maligne canyon waar we bijna tegen een zwarte beer aanlopen. Via de 93a, een oude rustige weg, gaan we naar de Athabasca Falls waarna we terug keren naar Jasper.

14 Juni --Dag 11:
Vandaag via een lange rit langs Mount Robson Prov.Park naar Wells Gray Prov.Park.
Onderweg hebben we een river safari gedaan (wat zeker de moeite waard is , 2 keer een zwarte beer gespot).

15 Juni --Dag 12:
Vandaag Wells Gray Prov.Park bezocht en hier een aantal wandelingen gemaakt naar een aantal watervallen:
Spahats Falls, Dawson Falls en Helmcken Falls.

16 Juni --Dag 13:
We zitten vandaag het langst in de camper +/- 400 km door een zeer gevarieerd landschap.
Van bergen en platte land, prairielandschap en bossen. s'Avonds gewandeld door Whistler.

17 Juni --Dag 14:
Via de Sky-to-Sea highway naar Horseshoe bay hier de ferry gepakt naar Nanaimo (Vancouver island).
Door het dorpje Chemainus gereden om de wandschilderingen te bewonderen en dan door naar Victoria.

18 Juni --Dag 15:
Victoria bezocht met de Inner Harbor, oude centrum, chinatown, market square.
s'Middags met de boot gaan spotten naar orca's (wat een prachtig gezicht) en s'avonds nog heerlijk gewandeld in Victoria.

19 Juni --Dag 16:
We gaan de omgeving van Victoria verkennen met oa: Butchard gardens, Fisgard Lighthouse in het Fort Rod Hill Historic Site, het strand bij Ocean Boulevard en een scenic drive langs de kust van Victoria.

20 Juni --Dag 17:
Vandaag houden we onze eigen “reismarathon" : eerst rijden naar de ferry in Swarts Bay, oversteken naar het vaste land. Dan naar Langley rijden om de camper in te leveren, waarna met de taxi naar de luchthaven, inchecken en wachten op het vliegtuig dat ons naar Londen brengt. Om 16.45uur plaatselijke tijd vertrekken we naar huis.

21 Juni --dag 18:
De 'reismarathon" gaat door : in Londen geland en hier 3 uur gewacht voordat we het vleigtuig naar Schiphol hebben.
In Amsterdam wacht de taxi die ons in de drukke avondspits naar huis brengt.
Om 8 uur s'avonds zijn we thuis en rond 11 uur liggen we in bed te dromen van Canada.