Z
aterdag 15 Juni

Onze laatste nachtrust thuis wordt verstoord door een flinke onweersbui met flinke regen. Toch moeten we om 5.00 uur op om op tijd op Schiphol te zijn. Om 6.00 uur vertrekken we met de gehuurde Ford Ka. Zonder drukke ochtendspits zijn we al om 8.15 u op Schiphol. Het inleveren van de auto is zo gebeurd. We hoeven de straat maar over te steken om in de vertrekhal te komen. Bij de balie van Delta Airlines zijn ze al druk bezig dus schuiven we aan om in te checken. Hierna hebben we even wat tijd om rond te wandelen en een hapje te eten. Tegen 11 uur gaan we met de MD-11 de lucht in. We zetten onze horloges naar 5.00 u s'ochtends, plaatselijke tijd.

Ons vliegtuig naar Amerika

Tijdens de 9 uur durende vlucht vullen we tijd met eten, slapen en video kijken ( a Beautiful mind, Gosford Park). We landen rond 14.00 uur in Atlanta. Hier hebben we de 2 uur tussen de volgende vlucht nodig om aan te schuiven bij de immigratie, de koffers en de douane. We checken rond 16.00 uur in voor de vlucht naar Denver. Voor de 2de keer vandaag zetten we de klok terug, nu naar 14 u plaatselijke tijd in Denver (Mountain time) Het vliegtuig maakt tijdens deze 3 uur durende vlucht een omweg vanwege een storm ten zuiden van Denver. Uiteindelijk landen we om 18.00 uur in Denver. We wachten hier enige tijd voordat onze koffers de band op komen rollen. Hierna is de shuttle bus naar Alamo-autoverhuur snel gevonden. Even later laden we onze spullen in de witte Hyunsay Sonata. Het is 19.15 uur als we op zoek gaan naar ons hotel. Tegen de tijd dat we het Red Lion hotel gevonden hebben is het al 20.30 u. Onze reserving blijkt hier niet te zijn aangekomen, maar dit wordt gelukkig snel geregeld. Het uitzicht in het restaurant op de 14de verdieping is prachtig. De skyline van Denver en het Six Flags-park ligt aan onze voeten. Tijdens het eten genieten we van het uitzicht. Na een snelle douche liggen we om 22.30u. uitgeteld in bed.
Aantal kilometers: 72

Zondag 16 Juni

Na de vermoeiende dag van gisteren zijn we toch nog voor de wekker wakker. Voor ons ontbijt gaan we weer naar de 14de verdieping. De toast, bacon, eggs and patatoes zullen ons vandaag een heel eind op weg helpen. Om 8.30 u rijden we Denver uit. Voordat we de Rocky Mountains tegemoet rijden doen we nog wat boodschappen voor de lunch. Om de grootste zondagsdrukte te vermijden rijden we niet via Estes-Park naar het Rocky Mountains National Park. Bij het visitor-center kopen we een pin van dit N.P. als trofee voor onze rugzak. Voor 50 dollar schaffen we bij de ingang van het park de pas aan die ons toegang geeft tot alle N.P.

Panorama Rocky Mountains National  Park

Rocky mountains

Vanaf dit punt volgen we de Trail Ridge Road. Deze weg slingert omhoog langs de Rocky Mountains tot een hoogte van 3700 meter boven zeespiegel. De besneeuwde toppen liggen zo onder handbereik. De boomgrens is hier gepasseerd en het toendralandschap biedt een gevarieerd alpineplanten assortiment. De korte wandelingen naar een aantal uitzichtpunten zijn op deze hoogte letterlijk en figuurlijk adembenemend. Onze picnic bij beaverponds wordt onderbroken door grazende moose aan de overkant van de ponds. Hopelijk zijn de foto's ook zonder de telezoomlens van de "buurman" gelukt.
Moose

We rijden hierna het park uit. Op weg naar Steamboat Springs gaan de bergen over in heuvels. Het Harbor hotel is hier redelijk snel gevonden. Na het douchen maken we een wandeling door het dorpje. Hier zien we dat zondag nog een rustdag is. Het internetcafé is dicht, net zoals verschillende restaurants. Met de auto doen we nog even wat boodschappen voor morgen en we gooien de tank vol. Na een pizza bij Pizza Hut gaan we terug naar het hotel.