Maandag 4 juni

Als de wekker afloopt, staan we bij wijze van spreken, alweer te springen om aan te schuiven bij het ontbijtbuffet. Na het ontbijt brengen we de koffers naar de auto en checken we uit. We gaan nog even langs bij de apotheek voor een uit de hand gelopen muggenbeet op Linda haar kuit.
De rit van vandaag is maar 200 kilometer en brengt ons naar Zion Nat.Park.
Ongeveer 30 km voor de entree van het park komen we langs ons hotel in Hurricane. We checken alvast in en brengen onze koffers naar de kamer voordat we verder reizen.

Zion.jpg (74271 bytes)

Bij het visitor center gaat een shuttle bus verder het park in om grote drukte met auto's te voorkomen. We stappen op het eindpunt uit en lopen van hieruit de Trial Gateway to the narrows.
De steile wanden van de Canyon schieten recht omhoog en de rode rotsen hebben een warme gloed in het zonlicht.

De Canyon is verbazingwekkend groen en moerassig. Dit komt door het riviertje Virgin dat erdoor stroomt. We eten aan de waterkant onze broodjes op en wandelen terug naar de bushalte. Onderweg komen we herten maar ook een kolibrie tegen, die zoeft van bloem naar bloem.

De shuttlebus pikt ons weer op en bij verschillende haltes op de terugweg stappen we uit om van het uitzicht te genieten.
Een volgende bus rijdt ons dan weer verder. Hierna rijden we terug naar Hurricane waar we boodschappen doen voor morgen en bij Mac Donald's eten we een hapje.

km stand; 2669

Zion1.jpg (50271 bytes)

Dinsdag 5 juni
Na een snel ontbijt in ons hotel gaan we rond 8.30 uur op weg naar Bryce Canyon Nat.Park. We moeten hiervoor eerst nog een stukje door Zion.Nat.Park. Hier doorkruisen we de bergen met een tunnel.
Onderweg komen we langs het indrukwekkende Red Rock Canyon.

Red-canyon.jpg (67326 bytes)

Voordat we Bryce binnenrijden komen we langs Ruby's Inn en net als gisteren checken we alvast in. Het park ligt enkele minuten verderop.

Panorama-bryce-canyon.jpg (421189 bytes)

Bryce-canyon.jpg (105188 bytes)

We verkennen het park door de enige weg in dit gedeelte van het park te volgen. Deze scenic route voert ons langs een aantal stopplaatsen die ons een betere blik op de Canyon gunnen. Het landschap is ongelooflijk, de puntige rotsen hebben een variatie aan kleur. Waarbij het rood en wit goed afsteken tegen het groen en het blauw van de lucht.
Nadat we zijn aangekomen bij het eerste uitkijkpunt ( voor ons het laatste)
Sunrise Point, trekken we de wandelschoenen aan voor een trial de Canyon in.
Het uitzicht hier tussen de rotsen in is onbeschrijflijk. We volgen de Queens garden trial en haken vervolgens in op de Navajo trial waarna we omhoog klimmen naar Sunset Point. Deze steile klim is een aanslag op Linda's povere conditie. Om terug te komen bij de auto lopen we langs de 'Rim' van de Canyon terug naar Sunrise Point.

Bryce-inside.jpg (60849 bytes)

Deze ruim 2 uur durende wandeling is een onvergetelijke ervaring.
In het visitor center kopen we een speldje als blijvende herinnering aan dit park.
s'Avonds schuiven we in Ruby's Inn aan bij het dinerbuffet, waarna we vroeg het bed in duiken.