Zondag 18 Juni

Het is een uitdaging om in dit complex met 1000 kamers de weg naar de eetzaal te vinden. Maar de vluchtige indruk van vannacht blijkt toch genoeg te zijn. Geradbraakt door de wereldreis van gisteren is het zwembad een verademing. Het enige waar we ons vandaag mee bezig houden is het wisselen van onze dollars. Om half vier houdt de Sunair-juf het welkomspraatje. Dit blijkt voornamelijk te gaan over de excursies vanuit Hurghada naar bv.Cairo. Wij hebben deze vakantie wel genoeg gereisd en gezien. Het enige nuttige wat we hiervan opsteken is onze vertrektijd. deze is niet zolas wij dachten dinsdag maar woensdag. Een extra dagje uitrusten aan het zwembad. Na het avondeten maken we een ommetje langs de "boulevard" op zoek naar een telefooncel. We vinden er geen, dat betekent dat we naar het stadje moeten om te bellen. vanavond redden we dit niet meer.We hebben alleen nog energie voor een pilsje en een cocktail op het terras voor het hotel.

Maandag 19 Juni

Al direct nadat de wekker afloopt wordt duidelijk dat Linda wel dringend naar het toilet moet. Het ontbijt lijkt vandaag niet zo aanlokkelijk alleen wat fruit op sap lijkt lekker. De rest van de ochtend loop zij heen en weer tussen het toilet op de kamer en het zwembad. De lunch ruild zij in voor een middagdutje. Pas tegen de avond komt Linda een beetje boven water. Als we bij het avondeten willen aanschuiven is de rij wachtende wel erg lang. We gaan daarom eerst bij de supermarkt onze voorraad water en fris bijvullen. Nadat we dit naar onze kamer hebben gebracht is de rij al wat korter maar het restaurant is nog steeds goed gevuld. Als we na het teen op de kamer onze handen komen wassen hebben wij niet meer de energie om er nog op uit te gaan en duiken het bed in.
Dinsdag 20 Juni
Kwart voor negen is zo langzamerhand routinematig onze wektijd. op ons gemak drentelen we naar de ontbijtzaal. Vandaag staat er alleen zwembad en ligbed op het programma.
the Grand Resort

Na enkele van deze rustdagen begint het leesvoer wat schaars te worden en moeten we wat ruilen. De lunch in de sandwitchclub begint al wat beter te smaken. S'avonds schuiven we wat vroeger aan bij het diner want we willen nog met een busje het dorpje in. Een taxibus aanhouden is geen moeite, er niet door overreden worden al wat meer. voor 1 pond p.p brengt hij ons down town. Hier bellen we eindelijk even met het thuisfront. En hamsteren niet vermoedend best nog dure specerijen. Bij het hotel nemen we hierna nog een drankje en Linda een henna-tattoo.

Woensdag 21 juni

We hebben nog deeze hele laatste dag voor ons, maar het had ons niets uitgemaakt als we nu al lekker thuis waren geweest. Na het ontbijt pakken we, gelukkig voor de laatste keer, onze koffers. deze hoeven we alleen buiten de hotelkamer te schuiven. De rest van de dag wachten we aan het zwembad tot het tijd is om de sleutel voor de shower room af te halen. Bij deze laatste wasbeurt vergeten we zoals achteraf blijkt de drogende zwembroek van Richard op het balkon.we gaan even voor zevenen naar de eetzaal waar we in een lange rij moeten aanschuiven voor een laatste diner. Als we hiervan terug naar de receptie lopen staat de Sunair begeleider al op ons te wachten. De bus brengt ons in 2 minuten naar het vliegveld. Hier kijken we na het inchecken, in de vertrekhal naar voetbal. Om kwart voor tien, net voordat het Nederlands elftal begint, worden we al verzocht naar het vliegtuig te gaan. We vertrekken dus zo'n 3 kwartier vroeger. Even later kijken we onthuts naar het menu, bonenstampot met gehaktbal. We waren wel weer toe aan Nederlandse  kost, maar dit gaat wel erg ver. Na wat onhandig gehang en gedraai landen we om kwart voor 2 (Nederlandse tijd) op Schiphol. We halen snel de koffers op en eten nog wat bij Burger King. Daarna brengt een bus ons naar P1. Hier vertrekken we na betaling (193 oude guldens) en toiletbezoek om twintig over drie. De rit naar huis is vermoeiend en niet erg aanlokkelijk, maar als we om half zes weer thuis (in Sittard) zijn laten we ons zalig in ons eigen bed vallen. Om 10 uur is het hazeslaapje al om en eten we even wat voordat we de hopen was sorteren. De rest van de spullen is snel opgeruimd en nu is het tijd om de ouders even te laten weten dat we weer thuis zijn. Hierna brengen we onze fotorolletjes ( 7 + panorama) weg zodat we hopelijk dit weekend aan de slag kunnen met het fotoboek. De tuin nemen we daarna even onder handen, zodat het er weer keurig uitziet. Hiermee hebben we al onze energie verspeeld want we zijn nog niet helemaal fit en onze eetlust is ook nog niet de oude. Als pap 'savonds de vis en ons konijn lummeltje langs brengt is alles weer compleet en de vakantie definitief afgesloten.