Woensdag 12 Juni
Weer loopt de wekker om 8 uur af en krijgen we in de gezellige diningroom een lekker ontbijt.
Om 9.00 u rijden we over een binnenweg parcour naar het museum Birdoswald dat hoort bij de Hadrian's Wall. Het zonnetje schijnt dan al volop. Van hieruit even terug naar Brampton, waar we bij de bakker broodjes halen. Dan zetten we verder koers naar Glasgow. Door deze grote stad rijden we vlug heen ( we moeten zelfs tol betalen voor de brug), vervolgens komen we aan bij Loch Lomond waar we langs het neer een middagstop houden.

Als we verderop langs het Loch Long rijden komen we door het Glen Douglas een mooie route van 1 rijstrook tussen de bergen door. Langs Loch Lomond rijden we daarna na onze volgende overnachtingsstop in Balloch. Hier eten we bij de Stables en pakken een pintje in The dog house. En vervolgens vroeg naar bed niet te vergeten ; na het eten hebben we een leuke wandeling gemaakt in het Balloch castle garden park.
KM stand 95.033

Schotslandschap

Donderdag 13 Juni

We hebben alweer ontbijt om half negen. Het zonnetje schijnt al en volgens de gastvrouw is het bikini weer voor de schotten (brr). We rijden over de Achray Forest Drive naar Loch Katherine, waar we even voor elven arriveren, voor een tocht op het meer met de SS Sir Walter Scott. De eerste helft van deze schitterende tocht waait het behoorlijk, maar op de terugweg is het heerlijk.

Loch Katrine

om 1 uur leggen we aan in de baai, waarna we langs de bosrand een plek zoeken om te picknicken. Van hieruit rijden we door een natuurreservaat (herten gezien) langs de verschillende Lochs waar ineens een Schot opduikt die in volle ornaat op z'n doedelzak staat te spelen. In Callender bezoeken we het Rob Roy visitor centre . Hierna rijden we door naar Crainlarich voor de overnachting. 'Savonds eten we bij de bar aan de overkant, waar we ondertussen Nederland - Zwitserland  (2 - 0) kijken. Als we terug gaan naar ons overnachtingsadres heeft de gastheer buiten een kampvuur aangelegd (vliegjes overal).
Km stand 95.209

Vrijdag 14 Juni
We vertrekken s'morgens na een stevig ontbijt van John met verse broodjes in de koelbox op weg naar Inverray. Onderweg zien we het leuke Kilchurn Castle op een eilandje in de Loch Awe. In Inverray willen we het kasteel bezoeken, maar dit is helaas gesloten op vrijdag. Dus gaan we verder naar het Jail museum wat ook de moeite waard is.
Op weg naar het plaatsje Lochgilphead bekijken we de Crarae tuinen met prachtige Rhododendrons.
Crrae gardens

Even voorbij Lochgilphead houden we middagstop en verwisselen we de lange voor een korte broek. Nu door naar onze volgende overnachtingsplaats het stadje Oban. Hier bezoeken we na een korte wandeling de Oban Distilery waar de wiskey door ons keelgat schroeit. Daarna kijken we nog even rond bij Mc Caigs tower. ' s Avonds eten we bij de Oban's Inn waarna we vroeg naar bed gaan (dachten we, reis verder plannen, plaatsen vergeljken, etc).