Dag 7 Vrijdag 3 augustus

De ochtendroutine loopt inmiddels gesmeerd. Nadat alles is opgeruimd en het water is bijgevuld gaan we op weg.
Via de Cloud Peak skyway Scenic Byway (16) rijden we richting Yellowstone.
Onderweg komen we door Bighorn Nat forest, Ten Sleep Canyon (mooi!), Cody (hier doen we voldoende boodschappen voor de komende dagen), Shoshone Nat forest (met prachtige rotsen).

Uiteindelijk rijden we aan de east entrance Yellowstone Nat.park binnen. Hier kopen we de Nat. park pas.
Tot aan Yellowstone lake passeren we veel verbrande bomen, waarschijnlijk van de bosbrand uit 1988.
Rond half zes zijn we bij de Fishing Bridge campground.
Al snel staan we op onze plek en kunnen we nog lekker buiten in de zon zitten met iets lekkers.
Daarna helpt Bram met met koken. Vandaag staan tortilla's en taco's op het menu.
Als alles is afgewassen en opgeruimd is (niets laten buiten staan voor de beren) lopen we richting Yellowstone lake.
Het ziet er mooi uit met het zachte licht van de zakkende zon, het lijkt net alsof je aan zee bent.
In de camper zoeken we allemaal een plekje om lekker ons ding te doen.

kmstand 112198 miles

Dag 8 zaterdag 4 augustus

We zijn wat later op dan gedacht, maar na ontbijt, aankleden en opruimen rijden we om half tien de camping af.
Vanuit Fishing Bridge rijden we langs Yellowstone lake naar West Thumb.
We lopen over de boardwalk tussen de geisers door die in het meer uitmonden. Prachtig uitzicht.

Hierna maken we een korte stop bij Keplercascades, de waterval duikt tussen de rotsen de diepte in.
Aan de drukte  is hierna te merken dat we richting Old Fiathfull gaan.  De parkeerplaats is goed vol en de banken zitten al vol met wachtende mensen. Even later spuit de geiser de hoogte in.

Vanaf hier lopen we langs het Upper geyser basin. Morning glory is mijn favoriet.
Bij castle geyser zitten we een tijdje te wachten maar we zijn een dag te vroeg.
Als we terug komen bij Old Faithfull wachten we nog even om hem in actie te zien.
In de camper komen we even bij van een behoorlijke wandeling.
Volgende stops zijn Biscuit basin (de jongens relaxen even in de camper) en Midway Geyser basin.
Grand Prismatic en Excelsior zijn prachtig.

Het is nu na vijf uur en we zoeken een picknickplek aan de Fireholl rivier.
Terwijl ik  de soep en broodjes opwarm trekken de kinderen hun zwembroek aan en waden door de rivier.
Na het eten koelen wij ook even af met onze voeten in het water.
Bij het Norris Geyser basin is de Steamboat Geyser al van afstand te zien.
Dit was onze laatste geyser van vandaag. We maken de lower loop af richting onze camping voordat het donker wordt.
Op de valreep zien we op dit laatste stuk ons eerste wild in Yellowstone: pelikanen, elk, bizon.
Om negen uur rijden we de camping weer op.
Meteen hierna gaan we douchen, net voordat ze sluiten.
Niet al te lang hierna gaat bij ons een voor een het licht uit.

kmstand 112300m

Dag 9 Zondag 5 augustus

Na ons vertrek om kwart over negen is onze eerste stop Mud Vulcano.
Als we er uitstappen loopt een Bizon tussen de lager gelegen mud pods.
We houden even afstand als hij verderop tussen de mensen door over het wandelpad loopt.
Als wij Dragon's mouth bewonderen wandelt de bizon bovenlangs tussen de bomen in.
Er lopen in totaal 3 bizons te grazen in dit gebied. Een ranger houdt de mensen op afstand als een van deze alert reageert.

Bij Canyon village wandelen we op de south rim naar het uitzichtspunt, Artist Point, van de lower falls. Het uitzicht is schitterend.
De eerste van de twee watervallen ligt in de prachtige Grand canyon of the Yellowstone.
We rijden een stukje terug om bij de North Rim dive te stoppen bij Lookout Point.
We bekijken de Lower Falls nu vanuit de andere hoek.
Boven de canyon verzamelen zich donkere wolken.
Als we via Norris op weg gaan naar Mammoth Hot Springs regent het stevig en zien we zelfs een enkele bliksemflits.
De wegen op dit stuk zijn smal en niet al te best.
Op de plekken waar ze aan de weg zijn aan het werken is het behoorlijk modderig.
Gelukkig is het even droog als we bij Mammoth Hot springs de upper terrace area bekijken.
De terassen zijn goed te zien al is een groot deel inmiddels niet meer actief en minder mooi van kleur.
Als het opnieuw begint te regenen besluiten we in de camper wat te eten.
In het dorpje bezoeken we het visitor center (free wifi!!) en rijden dan door naar Undine falles (mooie waterval, leuke winkel) over het Blacktail deer plateau naar Tower-Roosevelt.

Hier hebben we gelopen naar de Petrified Tree (niet mooi). We zoeken een parkeerplekje langs de weg bij Tower fall.
De route gaat verder langs de prachtige lamair valley (grizly territorium) met weidse uitzichten en over de Dunraven pass (2700m) terug richting Canyon village.
We rijden nog even naar de brink of the upper fall, want die hadden we vanochtend gemist.
De waterval dondert hier met geweld naar beneden.
We zoeken verderop bij Otter creek een picknickplek op. het is bijna half zes, dus we koken hier een makkelijke pasta.
Terwijl ik sta te koken spot Richard een aantal vogels, chipmunk en zowaar een otter! in de rivier.
We eten buiten op een picknickbank in de zon. Na het eten zien we tussen de bomen aan de overkant een elk grazen.
Het is tegen achten als we door de hayden valley richting camping rijden.
We zien meer wildspotters, uitgerust met verrekijkers en telelenzen, langs de weg dan wild in het veld.
Onze score: ganzen, pelikaan, bald eagle (ver weg), elk, bizon maar geen beer!