Dag 7 vrijdag 26 juli

Rond de normale tijd worden we wakker. Bram wil wel eens proberen hoe ons bed ligt.
Het lijkt hem eng omdat je er zo zou kunnen uitvallen. Koen heeft niet veel zin, hij is nog moe.
We ontbijten buiten en maken ons daarna klaar om Isola bella te bezoeken.
We lopen vanaf de camping over een wandelpad naar de bushalte.
Net als we denken dat we de bus gemist hebben komt hij eraan.
Waarschijnlijk om verloren tijd in te halen rijdt hij in volle vaart naar Verbania, in palanza stappen we uit.
We lopen langs leuke winkeltjes naar de haven. We kopen nog iets lekkers om onderweg op te eten.
Als we de kaartjes voor de boot naar Isola bella gekocht hebben moeten we even wachten. Ik loop even langs de marktkraampjes.
Op de boot hebben we mooi uitzicht op de dorpjes langs het meer en de kleine eilandjes die we passeren voordat we bij Isola bella zijn.

Op het eiland wandelen we eerst door de kleine straatjes met winkeltjes en restaurantjes.
Dan bezoeken we het kasteel met zijn prachtige tuinen. Binnen zien we zaal na zaal prachtig bewerkt met schilderijen en tapijten.
Helemaal beneden zijn kunstmatige grotten gemaakt om de zomerhitte te ontvluchten. De tuinen staan prachtig in bloei.
De witte pauwen laat Bram niet uit zijn oog, zeker niet als er een het gemunt heeft op ons lekkers van de bakker.
Gelukkig is het even bewolkt als we de tuin bewonderen.
Met een lekker ijsje sluiten we de wandeling af en gaan met de boot en bus weer terug naar onze camping Isolina in Fontetoce.
Onderweg regent het even en dondert het in de verte. We wandelen in iets meer dan 20 minuten de camping op.
We gaan meteen omkleden om te gaan zwemmen. Eerst eten we wat fruit en lekkers.
Ik gooi even onze was in een wasmachine op de camping. Dan gaan we zwemmen.
Al vrij snel loopt het leeg in het zwembad omdat het wat bewolkt is en er af en toe een druppel valt.
Bram en Koen zijn niet uit het water weg te krijgen. Uiteindelijk gaan wij vast koken en kunnen ze met zijn tweetjes nog even blijven.
De pasta met salade smaakt god. Na de afwas gaan we omkleden en lopen naar de minidisco.
We sluiten af met nog een ijsje. Het is nog lekker om buiten te zitten met een drankje,
Proost!   km;-
Dag 8 zaterdag 27 juli

Het leven op de camping begint al vroeg vandaag.
Omdat wij weer verder rijden vandaag moet er na het ontbijt worden ingeklapt, opgeruimd, schoongemaakt en bijgevuld.
Bram en Koen gaan ondertussen op het step naar de speeltuin. nadat we betaald hebben kunnen we op weg.
We tanken nog even en gaan dan bij Stresa de autoweg op.
De weg is bijna on-Italiaans; breed, rustig en met vluchtstrook. Als we in de buurt van Genua komen wordt het wat drukker en smaller.
In de tunnels door de stad is het even aanschuiven.
Na Genua loopt de snelweg in de buurt van de kust en is het een aaneenschakeling van bruggen en tunnels.
De laatste 5 kilometer richting Levanto is het steil en bochtig en het weggetje naar de camping Pian de Piche bijzonder smal.
Onze plek op de camping is gelukkig gemakkelijk te bereiken. Als alles weer op zijn plaats staat is het tijd voor siësta.

Na de siësta halen we de fietsen van de drager om het dorp te verkennen en boodschappen te doen.
Groot is onze verbazing als we zien dat het fietsmandje niet meer voor op mijn fiets zit. Oeps!!
Het is druk op de weg het dorpje in.
Bij de toeristeninfo krijgen we een plattegrondje waaruit blijkt dat we ook een rustigere, vlakke route kunnen fietsten.
We kopen meteen 2 klapstoeltjes omdat die van ons een "vroege slijtage"vertonen (erdoor gekrakt).
Het dorpje maakt een gezellige indruk met veel leuke winkeltjes en restaurantjes.
Bij de supermarkt is het dringen en duwen. Op de terugweg zijn de fietsen volgeladen.
We gaan douchen en omkleden waarna we terug fietsen om te gaan eten.
Het is op deze zaterdagavond niet makkelijk om een restaurant te vinden die nog plaats voor ons heeft.
Als we eindelijk een plekje gevonden hebben moeten we nog best lang wachten voordat onze bestelling wordt opgenomen.
Het wordt inmiddels donker. Het is de moeite van het wachten waard.
We smullen van pizza, salade, gnocchi en ravioli. Koen weet hierna nog een plek waar ze lekker ijs verkopen.
Het is 22.00u als we op de fiets terug naar de camping gaan.
We zitten nog even buiten. Het is gelukkig genoeg afgekoeld om lekker te slapen.

Kmstand 10101

Dag 9 zondag 28juli

Er zijn weer een paar vroege vogels op de camping maar ook de kerkklokken en een haan in de buurt laten van zich horen.
Ondanks dit alles blijven we toch wat langer liggen. We maken een lekker ontbijtje met een eitje.
Hierna trekken we meteen de zwemkleren aan en smeren ons goed in.
We gaan "bepakt en bezakt" naar het strand.
Wat ging er allemaal mee: parasol, parasolhouder, 2 bodyboards, tas met handdoeken, megazwembad, fototoestel, eten en drinken.
Met de fiets zijn we er zo en zoeken een plekje voor onze spullen. De kinderen rennen meteen naar de zee.
Er staat een lekker windje en er zijn flinke golven.
Koen drijft al snel af met zijn bodyboard en loopt  daarna ook nog de verkeerde kant op.
Richard kan roepen wat hij wil, Koen hoort hem niet, Tranen!
Nu dobber ik met hun mee en hou de handjes goed vast.
Tussendoor wordt er op het strand van alles aangeboden; jurkjes, parasols, handdoeken, tassen, massages.
De kinderen kopen van hun eigen centjes iets leuks in een winkeltje bij het strand.
Rond een uur of twee nadat we nog iets gegeten hebben en de zon op zijn felst is, fietsen we terug naar de camping.
We houden weer siësta in de schaduw. Zelf dut ik nog even weg.
Voor de lekkere honger zetten we wat op tafel en smullen alles op.
Als de zon wat is gezakt is het tijd voor een kop koffie bij ons barretje, mmmm lekker (met wifi !).
Koen en Bram fietsen wat rond en spelen badminton terwijl ik wat klaar maakt voor de BBQ.
Tegen onze verwachting in brandt ons weg werp-BBQ-tje als een tierelier.
.Na een kwartier kunnen de worstjes er op. Zelfs als wij klaar zijn is hij nog goed warm.
Hierna gaan de kinderen douchen en  naar bed. Buiten zitten wij nog lekker met een drankje. km;-