IJsland 2010

Ons vakantieverslag per dag te volgen en foto's van onze reis door het vulkanische IJsland

Dag 1 : Met het vliegtuig naar Keflavik en daar de auto ophalen en dan rijden naar ons 1ste vakantiehuisje, een stukje voor Borgarnes.
Dag 2 : Vandaag staat het het schiereiland Snaefellsness op het programma; wandelen langs de kust van Arnarstapi nar Hellnar,
de Snaelfellsjökull-vulkaan, een vuurtoren (Londrangar) en een zwart kiezelstrand Djύpalόnsandur.

Dag 3 : Vandaag richting Stykkishόlmur om hier met Seatours te gaan birdwatchen.

Dag 4 : Richting Reijkholt; Deildartunguhver, de Hraunfossor en de Barnafoss en als laatste zwemmen in Borgarnes
Dag 5 : Rijdag vandaag we volgen de autoweg 1, die het hele eiland rond gaat tot in Akuryri waar ons tweede huisje ligt.

Dag 6 : Veel op het programma: Godafoss waterval, Myvatn-meer, klein schiereiland Höfdi, Dimmuborgir. de vulkaan Hverfell, Hverir, een soltaren veld
en als laatste richting Krafla.
Dag 7 : Naar Husavik voor walvisvaart (gaat helaas niet door), dan maar na de Asbergi wandelen.

Dag 8 : Weer een rijdag: Via Blonduos-Borgarnes (hé, daar zijn we weer)- Akranes-Reykjavik en Selfoss naar ons laatste huisje.

Dag 9 : We bezoeken de “Golden triangle”; Pingvellir, Geyser en de Gullfoss.

Dag 10: We gaan naar het zwarte strand van Vik en bezoeken de watervallen: Seljalandsfoss en de Skogafoss

Dag 11: We maken vandaag veel kilometers naar Jökulsarlon (het gletsjermeer) in het Nat.park Vatnajökull en de Svinafellsjökull.
Dag 12: We bezoeken de Blue lagoon en slapen in het cabin hotel in Reykjavik
Dag 13: Terug naar huis met het vliegtuig, trein en taxi.