Dag 7 Zondag 23 augustus

Onze buren zaten gisterenavond nog lang luidruchtig buiten. Dus vanochtend hebben wij nog geen zin om op te staan.
Wij hebben ook niet echt haast want we hoeven vandaag maar een klein stukje verderop naar Pescheira Del Garda.
We ruimen op ons gemak alles op terwijl de kinderen buiten steppen en voetballen. Rond 10.30u  is alles klaar en vertrekken we.
We moeten weer door dezelfde nauwe straatjes als gisteren. Eenmaal op de autoweg rijden we bijna meteen in de file.
Na ongeveer een half uur trekken we op en rijdt alles weer.
Tegen half 1 rijden we camping Bella Italia op en hebben we al snel een mooie plek met uitzicht op het Gardameer gevonden.

Bram in het gardameer
Gardameer

Snel wat eten en dan naar het zwembad. Het water is een heerlijke afkoeling in de warme zon.
Als  we na 16.00u terug bij de camper zijn, zijn Bram en Koen zo moe dat ze toch even gaan slapen.
Als we Bram na een uur wakker maken slaapt hij nog maar Koen krijgen we echt niet wakker.
Pas na ruim 2 uur wordt hij na aandringen wakker. Hierna gaan we eten bij één van de pizzeria’s op de camping.
Het is er erg sfeervol en het eten is heerlijk.
Nog even langs de kinderdisco en dan terug naar de camper.

Km; 1394

Dag 8 Maandag 24 augustus

Vanochtend wat eerder opgestaan om met bus en trein naar Verona te gaan. De bus is wat later waardoor we op het station moeten haasten.
De rij aan de kassa is lang maar we halen het net. In de trein eten we onze broodjes op en al snel zijn we in Verona.
Het is nog een stukje lopen en even zoeken maar dan zijn we in het centrum. Als eerste gaan we naar de arena. We kopen hier een Verona pas die entree geeft bij alle bezienswaardigheden en de bus. In de arena staat het decor voor Aida opgesteld.
We klimmen tot helemaal bovenin en kunnen zo Verona bekijken.

Verona Arena
In de Arena
Verona
We wandelen verder door de winkelstraatjes en bij Piazza Erbe eten we bekers gevuld met vers fruit.
Straatjes Verona
Piazza elbe
Hierna bekijken we Cathedraal Santa Anastacia. Van hieruit lopen we richting de rivier.
Vanaf de brug Ponte Pietra kunnen we het Romeins theater en san Giorgio kerk zien.
Door de smalle straatjes wandelen we naar de Duomo die we ook even van binnen bekijken.
Op de weg terug bezoeken we het beroemde balkon van Romeo en Julia, dan lopen we verder het centrum uit.
Duome
Balkom Romeo en Julia
Bij MC Donalds houden we lunchpauze en gaan dan met de bus naar het station terug,
De vorige trein is net weg en we moeten ruim 3 kwartier wachten. Een taxi brengt ons terug naar de camping waar we rond 3 uur terug zijn.
Even tijd om uit te rusten (en nog een machientje was te draaien) en dan naar het zwembad.
We blijven in het zwembad totdat de badmeester roept dat iedereen eruit moet. In de camper kookt Linda wat lekkers terwijl de kinderen even binnen spelen.
Na het eten wandelen we samen langs het Gardameer.