Dag 1 Maandag 17 augustus

Onofficiële begin van onze vakantie km: 0
We beginnen vandaag rustig en gaan dan boodschappen doen om de laatste voorraad in te slaan.
Nog even eten en dan gaan we, eigenlijk te vroeg op pad om de camper op te halen.
Hij staat al op ons te wachten als we hem ophalen. Een korte instructie en we kunnen al op weg.
Een uurtje later zijn we thuis.  De kinderen inspecteren de camper en wij laden alvast van alles in. Voor het avondeten zit het meeste er al in.
Wanneer de kinderen in bed liggen gaan we de fietsen achterop zetten.
Twee uur later komen we tot de conclusie dat dit niet gaat lukken, een teleurstelling maar het is niet anders.
Veel te laat moet er nu nog van alles gebeuren. Pas tegen twaalven liggen we in bed.
Dromend over camper, fietsen, fietsen, camper.

Dag 2 Dinsdag 18 augustus

Officiële begin vakantie

Om 7 uur gaat de wekker (tegen Linda haar zin) waarna de laatste spullen in de camper kunnen.
Om 8.30u rijden we de straat uit. De jufvrouw van onze “Tom-Tom” is het niet eens met onze route en herhaald meerdere keren ga hier links,nu!
En keer hier indien mogelijk.
Eenmaal op de autoweg varen we echter dezelfde koers. Bram moet nog even wennen en wil weten hoelang het nog duurt, ik wil nog wat eten en hoelang zijn we al onderweg en wanneer gaan we weer terug?

In het Moseltal maken we na ruim 2 uur onze eerste stop.

Moezel

Even lopen rennen en wat eten en drinken. Hierna gaat voor de kinderen een filmpje aan en voor ons een muziekje.
Rond 1 uur is het tijd voor een lunchstop.
Niet lang hierna verlaten we de autoweg en rijden binnendoor richting Bad Herrenalb.
De camping is met de Tom-Tom snel gevonden.
De kinderen vliegen op als de nieuwe steps uit de camper komen.
Na een rustpauze spelen we en wandelen richting dorp.
Het begint al laat te worden en we hebben honger.
De tortilla’s smaken ons alle vier goed. Na een douche gaan Bram en Koen naar bed.
Wij zitten nog wat buiten waar het goed is afgekoeld -> lekker om te slapen.

Bad Herrenalb

Km ; 481

Dag 3 Woensdag 19 augustus
Onze dag begint met stralend weer en heerlijke broodjes. We zijn nog niet zo geroutineerd dus we vertrekken pas rond 9.30u.
De route gaat richting Schwarzwald hochstrasse.
Omdat we de verkeerde weg op de kaart hebben aangehouden moeten we een heel stuk terug rijden.
Na nog wat gezoek vinden we uiteindelijke de toeristische route. Het is de moeite  van het om rijden waard, Het uitzicht is prachtig.
We stoppen voor een korte wandeling bij het Lotharpfad. Hier heeft de orkaan Lothar in 1999 een stuk bos verwoest.
Door de restanten van dit bos loopt het wandelpad met veel  trappetjes en bruggetjes. Bram en Koen vinden het geweldig.
Bram voorop en Koen hobbelt er achteraan. Als we hiervan terug zijn eten we buiten in de schaduw van onze camper de broodjes op.
Lotharpfad

Na de Schwarwald hochstrasse rijden we richting Titisee. Onderweg zijn er veel wegwerkzaamheden waar we op een (smalle) baan rijden.
Het tempo ligt hierdoor wat lager dan gedacht. We stoppen in Triberg voor Duitsland hoogste waterval.
Als we er naar toe zijn gewandeld blijkt het nog een lange steile klim te zijn. Dat is op dit late moment (16.00u) niet echt de bedoeling.
We eten op een bankje wat fruit en trakteren ons in dit toeristische dorpje op een ijsje.
Rond 17.00u komen we aan op de camping nadat we door het overvolle plaatsje Titsee zijn gereden.
We hebben snel een plek gevonden en gaan lekker zwemmen in het meer.
Als we na 2 uurtjes honger beginnen te krijgen denken we snel wat friet + worst bij het restaurantje te eten.
Als we na bijna 1 uur eindelijk wat te eten krijgen is het geduld van de kinderen ook echt op.
Het smaakt ons des te beter. Hierna zitten we nog even buiten bij de camper. De kinderen eten een toetje en wij lezen een boekje voor.