Dag 4 Woensdag 4 juni
We hebben allemaal heerlijk geslapen vannacht. Na het ontbijt doen we het even rustig aan. De kinderen lezen en tekenen terwijl wij de laatste spullen opruimen. We twijfelen of we naar Fort Langley historic site zullen wandelen want het weer is niet zo best.
Met de juiste schoenen en een regenjas besluiten we er toch op uit te trekken.
Het fort is niet zo groot maar wel leuk voor kinderen. Er zijn een aantal schoolklassen bezig met praktische opdrachten
(hout zagen, goud zoeken, houten huizen bouwen) en Bram vindt het leuk om te zien wat zij doen.
Koen in het fort
Linda en Bram zagend
Fort Langley

We wandelen hierna langs de winkeltjes in het dorpje en eten een warm broodje voordat we met de camper richting Amerikaanse grens rijden.
Hier worden we gecontroleerd en moeten we er alle vier uit (en dit terwijl Koen net lekker slaapt.)
We moeten weer formulieren invullen en elektronisch onze vingerafdrukken en onze foto laten nemen.
De voedselvoorraad in de camper wordt gecontroleerd en de mandarijnen (uit Peru) moeten we inleveren.
Hierna kunnen we op weg naar het North cascades Nat park.

Camperen op de Newhalem campground

Op Newhalem campground in het park hebben we een prachtige plek tussen de bomen. Het is hier heerlijk rustig (als de kinderen in bed liggen). We verkennen de omgeving een beetje en eten in de camper. Net als Koen ingesopt in de douche staat blijkt het water op te zijn (terwijl de meter niet op nul staat). Met de laatste druppels worden beide kerels gewassen. Nadat ze in bed liggen genieten we nog even van de rust en gaan dan zelf slapen.

Kmstand: 240km

Dag 5 Donderdag 5 juni
We beginnen vandaag met een bezoek aan het visitor center.
We laten ons informeren over korte wandelingen, het weer en de openstellingen van de wegen in de omringende parken. Een waarschuwing voor de beren is op zijn plaats, door de late sneeuwval  worden ze frequent  gezien in laag gelegen gebieden.
Ondanks dat het weer flink regent worden we niet nat tijdens de River Loop trial.
We lopen door het sprookjesachtige bos met mosbegroeide takken, varens en reusachtige holle bomen en omgevallen wortelstronken.

River loop trail

Diablo lake

Hierna rijden we met de camper naar het einde van het park en genieten onderweg van de mooie uitzichten.
We rijden op zoek naar het laatste uitzichtspunt te ver door en moeten dus ook weer verder terug rijden.
Hierdoor moeten we de Cedars trail laten schieten en rijden door naar Seattle de avondspits is al begonnen maar gelukkig rijden wij de stad in en niet zolas de rest, de stad uit. De trailer inn lijkt meer op een parkeerplaats dan een camping dus rijden we een stukje verder naar Vasa park.
Hier ziet het gelukkig beter uit. Het enige nadeel is dat ze maar voor 1 nacht plaats hebben.
We besluiten toch te blijven en laten de kinderen ravotten in de speeltuin.
Na het eten gaan we hier ‘samen”onder de douche en draaien 2 wasjes weg.

Kmstand: 580km

Dag 6 Vrijdag 6 juni

Doordat we hier maar 1 nacht konden staan moeten we de camper bij de P+R parkeren, als wij daar aankomen zijn er geen RV parksites en moeten we onze plannen herzien. We bellen met de KOA camping een stuk buiten Seattle en vragen of ze plaats hebben en of er een busverbinding met downtown is.
Dit is er beide dus rijden we hun richting uit. Eerst slaan we bij de supermarkt flink wat proviand in voor de komende dagen.
Door deze ommezwaai is het al na 13.00u voordat we richting centrum vertrekken.
We eten onze boterhammen in de bus aangezien het bijna 3 kwartier duurt.
Koen valt door het gehobbel in slaap en dut ook in de kinderwagen nog bijna een uur door.
We lopen ondertussen lekker droog (ja, het regent weer. Een voordeel ; vanmorgen goot het!) door Pike Place market.
Veel bloemen, hippie kunst, eten en vis. Vooral dit laatste is een spektakel als de vis over en weer gegooid wordt.

Pike Place market
Bloemen te koop op Pike Place market
We pauzeren bij Starbucks met koffie, sap en koek en gaan dan met de monorail naar de Space Needle.
De lift brengt ons snel naar 160meter hoogte. Boven hebben we een 360 graden uitzicht op de skyline, de haven, de bergen.
Voor het eerst deze vakantie zien we de blauwe lucht en kunnen de regenjassen uit.
We gaan met de monorail terug en eten eerst wat voordat we de bus terug nemen.
Seattle
Wolkenkrabbers
Space needle

Omdat het na 19.00u is, zijn de bus tunnelstations gesloten en moeten we zoeken waar de bus nu vertrekt.
Dit is vrij snel gevonden maar de volgende bus vertrekt pas over een ½ uur.
In de bus loopt de kinderwagen vast tussen de banken en manoeuvreren we zo onhandig dat er zelfs iets afbreekt.
Moe en geschrokken brengt de bus ons terug. De kinderen spelen nog even in de speeltuin en niet lang hierna liggen we allemaal in bed.