Dag 1 Zaterdag / Zondag 1 juni

Als we op zaterdagnacht om 4.00u door de taxi worden opgehaald begint onze reis maar nog niet onze vakantie. Eerst moeten we met twee kleine kinderen (2+4jaar), 4 koffers, 2 tassen, 2 autostoeltjes en een kinderwagen vanaf Zaventem via Londen naar Vancouver zien te komen.
Als we hebben ingecheckt zijn we de eerste lading alvast kwijt. De vlucht naar Londen duurt maar kort en de transfer naar de vlucht voor Vancouver laat weinig tijd over voor andere dingen.

We instaleren ons als eerste op onze plek voor deze vlucht maar moeten vervolgens bijna 1.5 uur wachten voordat we vertrekken.
Koen doet alvast een dutje maar Bram kan niet wachten totdat we weer gaan opstijgen.

Bram tekent

De nieuwe boekjes, stiften, etc.. zorgen voor voldoende afleiding aan boord.
Net zoals het eten en drinken dat geregeld langskomt.
Af en toe dommelen we even weg. En als het geduld dan bijna op is wordt de landing ingezet.
Koen in het vliegtuig
We worden erg behulpzaam met een ‘golfkarretje”door de douane tot aan de bagageband gebracht.
Binnen de kortste tijd hebben we onze koffers op de karretjes geladen, maar dan begint het wachten en blijkt dat onze kinderwagen de aansluiting heeft gemist. Na het melden van dit onfortuinlijke incident krijgen we een buggy te leen.
Ons wordt verzekerd dat de wagen er morgen weer zal zijn. We sluiten aan in de rij voor een taxi die ons naar het hotel brengt. Eenmaal op de kamer zetten we de koffers aan de kant en doen samen een dutje. Na ruim anderhalf uur maakt de wekker ons om 17.00u plaatselijke tijd weer wakker.
We hebben allemaal moeite om weer bij te komen. Maar om meteen in het goede ritme te raken gaan we een stukje wandelen en wat eten. Terug in het hotel even lekker in bad. Gelukkig sliepen we al om 20.00u want als Koen om 2.00u wakker wordt is het gedaan met de rust. Hij is niet tot slapen te brengen en wil ook niet bij ons in bed (niet zo leuk voor de buren!). De rest  van de nacht is er altijd wel iemand wakker.
Kmstand:  7600 km
Dag 2 Maandag 2 Juni

Na een niet zo beste nacht zijn we vroeg uit de veren. Om 8.00u bellen we alvast even naar huis om te laten weten dat we goed zijn aangekomen. Na een stevig ontbijt stappen we op een trolley van de Vancouver trolley company. Hiermee doorkruisen we vandaag Downtown Vancouver.  Als eerste stappen we uit bij Stanley park. We wandelen langs het water langs de skyline van Vancouver tot aan de Totem Poles. Hier stappen we weer op de volgende trolley die langskomt verder door Stanley park richting Granville Island. We stappen weer uit om op the market rond te lopen. Hongerig van al die lekkere dingen eten we hier een hapje voordat we ons naar Chinatown laten brengen.

samen in de Trolley
Totempoles
Granville market
Skyline vancouver
In de classical Chinese garden van Dr.Sun Yat-Sen schuiven we aan bij de rondleiding.  Prachtig is deze authentieke Chinese tuin maar Bram en Koen beginnen langszaam moe te worden. We lopen nog door een paar straatjes in Chinatown en kopen er wat gedroogd fruit.
Classical garden
classical Chinese garden van Dr.Sun Yat-Sen

In de trolley op weg naar het hotel valt koen in slaap. Hij kan zo door naar bed als we allemaal weer even rusten.
Rond 17.30u brengt de hotel shuttle ons naar Gastown om er bij de old Spagetti factory te gaan eten.
Hoewel we midden in de zaak in de beroemde trein zitten kan het eten de kinderen niet echt boeien.
Op weg terug naar het hotel kopen we al onze eerste souvenirs.
Koen valt in de buggy weer in slaap en Bram moet door het missen van onze eigen kinderwagen (met plankje) zelfs het laatste stukje gedragen worden.
We slapen alweer vroeg allemaal lekker maar na een luide bons op onze deur om 2.00u (wraak voor gisteren?) heeft Bram geen zin meer om te slapen en houdt ons uit de slaap tot vroeg in de ochtend.

Dag 3 Dinsdag 3 junii

Nadat er gisteren nog geen kinderwagen in het hotel  was afgeleverd werden we langszaam zenuwachtig. Gelukkig staat hij vanochtend in de lobby op ons te wachten. Na het ontbijt hebben we nog tot 14.00u de tijd voordat de taxi ons ophaalt om de camper op te pikken. We gaan met de hoteltaxi, seabus en bus naar de Capilano Suspension Bridge (150 m lang, 60m hoog). Een leuke rondleiding geeft uitleg over het ontstaan  van de grote hangbrug. Ondanks de regen is het leuk om hier rond te wandelen. Het treetops adventure, de wandelbruggen hoog tussen de bomen is een goede afsluiting.

Capilano suspensionbridge

Richard bij de brug

We gaan met bus, seabus en trolley weer terug en komen samen met de taxi aan bij het hotel. We kunnen meteen alle spullen in de ietwat krappe auto laden. Bij Cruise canada staan er nog heel wat mensen te wachten op hun camper. We hebben meteen door dat we hier later dan gedacht weg zullen zijn. De kinderen hebben we  hier slapend in hun autostoel uitgeladen. Vooral Koen slaapt nog geruime tijd door op die manier.
Al onze bagage
Bram en Koen slapend

Om 17.00u rijdt eindelijk onze camper uit de garage. Na een snelle controle en instructies laden we de koffers in en rijden we rond 17.30u weg.
Bij de eerste supermarkt die we tegenkomen slaan we onze voorraad in. Dan gaan we op weg naar de camping in Fort Langley.
Het is niet echt ver maar door ons verlate vertrek is het rond 20.30u als we de camping op rijden.
We maken een snelle hap en nadat we de kinderen (voor het eerst samen) in een  bed ) liggen ruimen wij de spullen uit onze koffers in de kastjes.
Om 22.30u liggen we uitgeput in bed.